Publikációk és előadások

Dr. Trunkos Krisztina: Plastic bag

Tanulmány a műanyag zacskók visszaszorításáról. A tanulmány a Dr. Trunkos Kriszta_ Plastic bag.pdf címen, az oldal alján található.


Az EM kerámia működésének illusztrációs kísérlete szennyvíz esetében

Az EM kerámia vízkezelésben való működésének bizonyításával kapcsolatos kísérletet leírását az alábbi pdf címen találja a lap alján: Kerámia működésének kisérlete.pdf

 

BAROMFI-COOP – EM Technology Hungary Kft. közös brojler tenyésztési kísérlet EM-BIO® használatával

A közös teszt a BAROMFI-COOP Hajdúnánási telepén lett végrehajtva.

A kísérlet leírását „BAROMFICOOP-EMTECH közös brojlertenyésztési teszt-EM BIO használatával.pdf” címen találja az oldal alján.

 

Agroprodukt Kft. – EM Technology Hungary Kft. közös talajoltási kísérlete EM-BIO használatával

Az AGROPRODUKT Kft. 2700 hektáron folytat konvencionális gazdálkodást. Leginkább takarmány növényeket termesztenek a saját állatállomány (sertés és szarvasmarha) részére. A kísérletet egymás mellett lévő 2x5 hektáros területen végeztük. Jelen pillanatban még lábon áll az állomány, mert siló kukorica helyett roppantott kukorica előállítása lett az új cél. Az első talajmintavétel áprilisban, vetés előtt lett véve, vizsgálatra való leadása azonban csak az első képek készítésekor valósult meg. A többi mintavétel, fénykép készítés és minta leadása vizsgálatra mindig a táblázatokban megadott időpontokban történt. A talaj pH értéke a kezelés hatására csökken (savanyodik), míg a kontroll esetében emelkedő értékeket mutat. A kezelés hatására jelentős pozitív változás áll be a nitrogén háztartásban valamint nagymértékben jelentkezik a felszabaduló foszfor és kálium mennyisége, aminek hatására csökkenthető a későbbiekben felhasználandó műtrágyák dózisa.

A kísérlethez tartozó pdf fájlt az alábbi címen találják meg az oldal alján: Agroprodukt Kft-EM Technolgy Hungary Kft-közös talajoltási kisérlete EM BIO-val.pdf


Összefoglaló a „Fenntartható Fejlődés” című tanulmányról

2012. november 21., Fenntarthatósági Csúcs, Larus Rendezvényközpont

 Ma egy hiánypótló rendezvény került megrendezésre Budapesten, hiszen Gyulai Iván új tanulmányának komoly és kellően hosszú megvitatására eddig sajnos széles körben még nem került sor. Aki olvasta már, az tudja, mennyire fajsúlyos műről van szó, aki pedig még nem, az jobb, ha minél előbb bepótolja. Ugyanis úgy vitázni és beszélgetni mai világunk problémáiról, hogy nem olvastuk ezt a tanulmányt, badarság volna…

A párbeszédekről készült rövid összefoglalót az "FF párbeszéd" címen olvashatják.

 

III. Magyar Fenntarthatósági csúcs

Immáron harmadik alkalommal került megrendezésre 2012. november 21-én a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia, amely a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozó helye. Idén az üzleti szektor felelőssége volt fókuszban, melynek fővédnökei Láng István akadémikus, László Ervin akadémikus és Juhász Árpád geológus professzor voltak.

A helyszín a budapesti Larus Étterem és Rendezvényközpont volt, ahol széles körben jelentek meg a szakmai résztvevők. Ott volt külön standdal és bemutatkozó előadással a NAUTILUS Fenntartható Életmód Klaszter is.  Az előadást Lenkey Péter, a klaszter menedzsere prezentálta, melyet lentebb "Osszefogas a fenntarthato eletmodhoz - 3. FCS" címen olvashat.


TÁRSADALMI MARKETING

A miskolci Marketing Intézet konferenciáját 2012. június 28. 10 órától a City Hotel Miskolcban rendezték meg. A felszólalásokban többek között szó volt a társadalmi marketing a marketing alkalmazásáról, arról, hogy egy célcsoportot hogyan befolyásolnak annak érdekében, hogy önszántukból fogadjanak el, utasítsanak el, változtassanak meg vagy hagyjanak abba egyes problematikus viselkedéseket, ezáltal szolgálva az egyének, csoportok vagy a társadalom egészének javát.

 Lenkey Péter előadását "fenntarthato eletmod klaszter 2012_06_28 Társadalmi Marketing Konferencia" címen olvahatják.


I. Fogyasztói Klub

Ez alkalommal azokat a tudatos vásárlók jelentkezését vártuk, akik szívesen csatlakoznának egy, a fenntartható életmódot a gyakorlatban megvalósítani kívánó "Fenntartható Fogyasztás" Fogyasztói Klubhoz. A klub tevékenységei: a térség tudatos vásárlóinak folyamatos tájékoztatása a fenntartható életmóddal, fenntartható fogyasztással kapcsolatos hírekről, tippekről, termékekről, szemléletformáló kezdeményezésekről és eseményekről, részvétel a fenntartható fogyasztásra irányuló kutatásokban, felmérésekben.

Lenkey Péter Klaszter menedzser előadása az alábbi címen olvasható: A klaszter 2012_06_09 1. Fogyasztói Klub.

 

Közgyűlés és Üzletember találkozó

Klaszter Közgyűlés & Üzletember találkozót tartott a Nautilus Klaszter az Erzsébet Fürdő Kupola Termében 2012. május 30. (szerda) 10:00h-tól. Dr. Piskóti István, klaszter elnök köszöntője, valamint az évértékelés után Lenkey Péter klasztermenedzser mutatta be az induló klaszter projekt további tevékenységeit, a hosszútávú lehetőségeit, terveit.

Ezeket a bemutatókat a lenti fájlok között találja Az indulo klaszter pr eddigi eredmenye_2012_05_30 Közgyűlés és Üzletember találkozó, valamint Az indulo klaszter pr tovabbi tervek_2012_05_30 Közgyűlés és Üzletember találkozó címmel.

 

Klaszter workshop

A klaszterszervezetek képviselői voltak meghívva 2011. december 9. 09:30-16:00-ig a Bambara Hotelba, a NORDA Észak-Magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Közhasznú Nonprofit Kft. szervezésében megrendezésre került Klaszter workshopra.
Az esemény célja, hogy előadások formájában hasznos információkkal segítsék a klaszterek munkáját, valamint lehetőséget biztosítottak arra, hogy a szervezetek és az Ügynökség képviselői személyesen is megvitathassák a felmerült kérdéseket a pályázatokkal kapcsolatban.

A Nautilus Klaszter bemutatóját a NAUTILUS ppt_Klaszter Workshop című fájlban találja.

 

Projektindító konferencia

 A NAUTILUS Fenntartható Életmód Klaszter Projektindító konferenciát tartott 2011. december 21. (szerda) 10:00h-tól az Erzsébet Fürdő Kupola Termében, melynek címe „A NAUTILUS Klaszter programja a fenntartható életmód termékek regionális versenyképességéért” ÉMOP-1.2.1.-11-0018 volt.

Lenkey Péter klasztermenedzser előadását a lenti, NAUTILUS ppt 2011_11_20 Projekt indító konferencia nevű fájlban találja.

 

A LOHAS fogyasztói csoport megjelenése Magyarországon (Rácz Georgina Ph.D. hallgató, Szent István Egyetem, Marketing Intézet, Gödöllő )

Napjainkban a globális kihívásokra reflektálva egyre nagyobb jelentőséget kap a fenntartható fejlődés, illetve az egyének szintjén megjelenő fenntartható fogyasztás. A nemzetközi szakirodalom alapján fenntartható fogyasztás iránt leginkább elkötelezett fogyasztói csoportnak a LOHAS (Lifetyle of health and sustainability) tekinthető, ugyanis vásárlási döntéseinél a fenntartható fejlődés mindhárom - gazdasági, társadalmi és ökológiai- pillérét figyelembe veszik. Az új típusú fogyasztók motivációi a konkrét vásárlási szituációkban is megjelenjenek, ezzel kifejezve a változtatás iránti igényüket. E megállapítás napjainkban a vállalati szférát is új kihívások elé állítja, ugyanis a piaci pozíció növeléséhez, illetve megtartásához szükségessé válik a kínálat új fogyasztói igényekhez való igazítása.

Teljes terjedelmében a lenti, A LOHAS fogyasztói csoport megjelenése Magyarországon című fájlban olvasható.